Предлагаме нови и използвани електро автомобили, аксесоари за електро автомобили
Съобщението е част от по-широка правителствена стратегия за намаляване на емисиите на парникови газове с 5% годишно, с цел намаление с 55% до 2030 г. в сравнение с нивата от 1990 г. „От ноември ще можем да въведем нова схема за лизинг на електрически автомобили“, каза Макрон, с „няколко десетки хиляди коли“, които ще станат достъпни през 2024 г., като схемата се очаква да нарасне по размер и обхват през следващите години . Схемата е насочена към подпомагане на по-бедните домакинства в опит да се изместят навиците за придвижване от автомобили с вътрешно горене към електрически модели. Франция, заедно с всички други страни-членки на ЕС, се съгласиха да забранят продажбата на нови автомобили с емисии на CO2 от 2035 г. „Искаме тази схема да даде на хората достъп до електрически автомобили, произведени в Европа“, добави президентът, подчертавайки риска големите играчи от трети страни, най-големият от които е Китай, иначе да наводнят френските пазари. Франция, домът на автомобилните гиганти Renault и Stellantis, следи отблизо Китай, който спечели значителни пазарни дялове в ЕС през последните няколко години. Тъй като китайските марки са достигнали 8% от пазара на електрически превозни средства в ЕС през 2022 г., данните на Европейската комисия показват, че те могат да го увеличат до 15% до 2025 г. Електромобилите, отговарящи на условията по новия план, също ще трябва да отговарят на преразгледаните правила на Франция за „зелени бонуси“, които предоставят парични стимули на купувачите на електромобили за първи път, ако общите емисии от производството на автомобили останат под определен праг – в опит да се направят китайските автомобили по-малко финансово атрактивен. Това ново съобщение за лизинг на електромобили е част от „план за социална екология“, за да направи произведените в ЕС електромобили по-евтини, каза френският министър на транспорта Клеман Боне пред общественото радио France inter във вторник, като в същото време укрепва „екологичния суверенитет“. Според консултантската компания Ptolemus Consulting Group цените на китайските електромобили в Китай са спаднали с около 50% между 2015 г. и 2022 г., от 67 000 евро на 32 000 евро. Европейските цени на EV, от друга страна, се покачиха със 17% през същия период, от малко под €49 000 до над €55 000, което ги постави извън обсега на много обикновени европейци. На практика производителите на автомобили MG, Dacia и Fiat, които имат оферти за лизинг под €100/месец във Франция, ще бъдат оставени извън тази схема, тъй като автопаркът им е произведен в Китай, установи експертно издание Numerama. Франция се е ангажирала да произведе над един милион електромобила до края на мандата на Макрон през 2027 г. За да постигне тази цел, правителството ще започне „основна инвентаризация на френските минни ресурси“, каза Макрон в понеделник – като редица критични суровини материали, включително литий, са необходими за производството на електрически батерии.