Предлагаме нови и използвани електро автомобили, аксесоари за електро автомобили
Нарастващото търсене на EV и облекчаването на ограниченията на веригата за доставки помогнаха за постоянен растеж на продажбите
Продажбите на електрически превозни средства (EV) в Европа нараснаха с повече от 50% през юли спрямо година по-рано, водени от нарастващото търсене, по-голямата наличност на части и облекчаването на ограниченията на веригата за доставки.Продажбите на електрически превозни средства с батерии (BEV) в Европейския съюз (ЕС) са нараснали с 54,7% спрямо предходната година през юли, като кумулативните продажби от началото на годината достигат 820 000, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. По държави, най-високият ръст на продажбите е в Белгия, където покупките скочиха до небето с над 200%.Междувременно новите регистрации възлизат на общо 116 000, което е скок от 60,6% спрямо предходната година. Някои от най-големите увеличения бяха регистрирани в Германия и Франция – двата най-големи пазара в ЕС – където регистрациите скочиха съответно с 68,9% и 32,4%. По-голямата част от продадените електрически превозни средства са хибриди. Хибридните електрически превозни средства (HEV), включително plug-in моделите, представляват малко над една трета от всички продажби на автомобили в ЕС през юли, като продажбите са нараснали с 31,6% в целия блок. Те са нараснали с двуцифрен процент на някои от най-големите пазари, включително Германия, Франция, Италия и Испания. За сравнение, продажбите на изцяло електрически автомобили представляват едва 13,6% от общия брой, което е увеличение от под 10% миналото лято. Леко увеличение на продажбите, или 35,8%, са тези на стандартните автомобили с бензиново задвижване, докато автомобилите с дизелов двигател съставляват останалите 14%.Общите регистрации на нови автомобили, комбиниращи електрически, хибридни, газови или дизелови модели, са се увеличили с 15,2% спрямо предходната година през юли, или 16,7% на база година до момента. Това беше 12-ият пореден месец на годишни печалби. Растежът беше подхранван от нарастващото търсене на електромобили, облекчаването на ограниченията на веригата за доставки и забавянето на темпа на инфлация в Европа. Недостигът на полупроводници и други критични компоненти, който затрудни глобалната автомобилна индустрия в първите години на пандемията, започна да намалява, позволявайки на повече автомобили да слязат от производствената линия. Темпът на инфлация в ЕС се забави почти наполовина, след като достигна връх от 11,5% миналата есен, намалявайки известен натиск върху финансите на домакинствата.Сред марките моделът Y на Tesla (TSLA) беше най-продаваното електрическо превозно средство с батерии (BEV) в Европа през първата половина на 2023 г., като обемът на продажбите скочи с 95% и далеч изпревари тези на притежаваните от Stellantis (STLA) основни европейски марки като Opel , Ситроен и Фиат. Пазарният дял на Tesla на европейския пазар на леки автомобили нарасна с 1,3 процентни пункта до 2,8% - най-голямото увеличение сред 116 марки, проследени от JATO Dynamics, компания за пазарни проучвания. Продажбите на всички модели на Tesla в целия ЕС са се увеличили повече от два пъти спрямо първата половина на миналата година, надхвърляйки 185 000